PhD/Doctorat
✏️ El meu doctorat (Català)
🎓 Faig el doctorat a la UPC, dins el programa d’Educació en Enginyeria, Ciències i Tecnologia, amb la direcció de la Dra. Montserrat Alsina Aubach i la Dra. Cristina Simarro Rodríguez.
🔎 El projecte se centra en la identitat matemàtica: com es construeix, com canvia amb el temps i com s’expressa en alumnes i docents de contextos rurals de l’Alt Pirineu. El territori, l’escola i les relacions educatives hi tenen un paper clau.
🎯 Objectiu general
Explorar com es configura i transforma la identitat matemàtica al llarg de les etapes educatives —infantil, primària i ESO—, i com aquesta es vincula amb el territori, les pràctiques educatives, les expectatives socials i les vocacions STEM.
📌 Objectius específics
Caracteritzar la identitat matemàtica d’alumnat i docents en escoles rurals i ZER.
Analitzar quins factors pedagògics, socials i culturals influeixen en la seva configuració i evolució.
Investigar el paper de la tecnologia educativa (robòtica, pensament computacional, plataformes interactives) en la construcció d’identitat matemàtica.
Identificar les oportunitats i particularitats educatives dels contextos rurals que poden afavorir identitats matemàtiques positives i inclusives.
🌱 Aquest doctorat és, en el fons, una manera d’entendre com els alumnes i els docents donen significat a les matemàtiques i com el territori i la cultura educativa modelen aquest procés.
✏️ My PhD (English)
🎓 I am completing my PhD at UPC, within the Education in Engineering, Science and Technology doctoral programme, under the supervision of Dr. Montserrat Alsina Aubach and Dr. Cristina Simarro Rodríguez.
🔎 The project focuses on mathematical identity: how it is built, how it changes over time, and how it is experienced by students and teachers in rural schools in the Alt Pirineu. Territory, community and classroom practices are central to this research.
🎯 General objective
To understand how mathematical identity is constructed and transformed across early childhood, primary and lower-secondary education, and how it connects to place, educational practices, social expectations and STEM aspirations.
📌 Specific objectives
Characterise the mathematical identity of students and teachers in rural schools and ZER settings.
Analyse pedagogical, social and cultural factors that shape the development of mathematical identity.
Investigate the role of educational technologies (robotics, computational thinking, interactive platforms) in identity formation.
Identify the educational opportunities and particularities of rural contexts that may support positive and inclusive mathematical identities.
🌱 This PhD is ultimately a way to understand how learners and teachers give meaning to mathematics, and how territory and educational culture shape that process.